-Aamulla varhain halusin heti ulos vaikka mulla ei hätä ollutkaan halusin vain muuten vain ja kirmasin täyttä laukkaa kanin kopin luo iloiten ulkoilmasta . Hetken kuluttu kanitkin heräsivät ja juoksivat kopistansa ulos onnellisina että minä tulin kerrankin katsomaan heitä. Kanit olivat näkäisiä ja mami antoi ruokaa heille. Sitten vaihdoimme kuulumisia ja se meni näin:
Doris sanoo-Mortti ootko kuullut sen tv mainoksen jossa lauletaa koko ajan pu pu pu pu pupupupuuuuu?
Mortti vastaa-No tottaikai mä nyt sen oon nähnyt sitähän näytetään tv:stä jatkuvasti!
Doris kysyy-Onko Vertti nähnyt sen mainoksen?
Vertti vastaa - Joo oon ja se harmaa kani joka siin ,mainokses esiintyy se harmaa pupu jolla on silmälasit ja kaikki niin se on mun isoisoisoisoisoisän pojan pojan pojan siskon siskon siskon äiti.Tunnet varmaan hänet?
Doris hämmentyy-Noh.. Tuota.. joo kai minä tunnen.. Nyt se aurinko tulee esiin menen katsomaan häkkinne päälle! Moikka!
Vertti ja Mortti - Moikka!

871161.jpg
Tässä puhumme mukavia .

871174.jpg
Tässä Vertti jo rouskuttaa kauraa mutta Mortti puhelee innokkaasti.

871179.jpg
Tässä olen jo mennyt katsomaan auringon nousua mutta Vertti hokee pojan pojan siskon äitiä.

871177.jpg
Tässä katselen kanin kopin päällä auringon nousua.